Bo jak zrobisz to bez strategii, to tylko zamieszasz w social mediach,..

... a tutaj krytyka jest okrutna.

Bo jak zrobisz to bez strategii, to tylko zamieszasz w social mediach, a tutaj krytyka jest okrutna. Wygrzebywanie się z otchłani jest mozolne i może się nigdy nie udać. Debiut firmy w Biznes Social Media’ch powinien zostać poprzedzony odpowiedziami na kilka podstawowych pytań:

Czy wiem do kogo formułuję przekaz ?

Nie, no jasne, że do klientów, tylko czy Ty ich naprawdę znasz ? I to w obszarze korzystania właśnie z social mediów? Może się okazać, że publiczność, z którą chcesz się komunikować nie bawi się w te fejsy, enki, linkediny albo te, jak im tam… ćwierki, czy jakoś tak ?

Co chcę osiągnąć?

Nie, no jasne, żeby Cię zalajkowali na potegę, albo śledzili krótkie wpisy na telefonach. Ale co dalej? Czy będziesz mogła/mógł pociągnąć tych klientów w „dół” lejka sprzedaży, na poziom prospectingu, i dalej na poziom klienta, który coś…uwaga! Kupi od Ciebie ?

Jak im to będziesz opowiadać ?

Nie, no jasne, że ciekawie. Zbuduj jakąś narrację bo, inaczej  tam wszyscy poumierają z nudów, albo jeszcze gorzej: zbombardują złośliwościami. Czy wiesz, że Youtube może służyć także do czegoś innego niż do obejrzenia koreańskiego teledysku ?

Co dalej ?

Nie, no jasne, że będziesz się starała/starał… Obecność w biznes social mediach wymaga – tak jak każdy kanał komunikacji marketingowej – między innymi : zbudowania budżetu (to to nie jest za darmo ?), weryfikacji strategii, analityki i…

I przede wszystkim jakiegoś pomysłu!

Biznes Social Media to potęga, nie lekceważ tej mocy, skorzystaj z niej.

 

Zobacz także: